
Cicle "Tu i jo, què? Comèdies romàtiques"
Plaça de Salvador Seguí
Què és, exactament, una comèdia romàntica? Dues persones destinades a trobar-se? Una batalla de gèneres amb final feliç? Un mecanisme perfecte de rèpliques enginyoses contingut dins d'una matrioixca de malentesos? Tu i jo, què? proposa un recorregut per un dels gèneres més populars, mutants i persistents de la història del cinema: un territori on les formes del desig, les convencions socials i les fantasies sentimentals es negocien a cop de diàleg. El cicle reuneix grans clàssics, especialment del cinema nord-americà, però també proposa desviaments cap a altres geografies i sensibilitats. Des del frenesí slapstick i musical del Shanghai Blues , del hongkonguès Tsui Hark o el desvergonyiment de But I'm a Cheerleader de Jamie Babbit, fins a les relectures particulars d'autors com Edward Yang o Chantal Akerman. Sense oblidar Barcelona com a protagonista en pel·lícules com la comèdia expat Barcelona , de Whit Stillman o la revisió lesbicorohmeriana de La amiga de mi amiga , de Zaida Carmona, el cicle reivindica l'extraordinària elasticitat d'un gènere capaç de contenir tant l'artifici més lleuger com les preguntes més feridores sobre com ens relacionem, convivim i desitgem. Consulteu programació en aquest enllaç .
Comments
Loading comments...
Sign in to join the conversation.