
Exposició "#BCNVaga1976: La nit dels funcionaris"
Carrer de Buenaventura Muñoz
50 anys de la primera vaga de treballadores i treballadors de l'Ajuntament de Barcelona durant la Transició Exposició dedicada a la primera vaga de la plantilla municipal durant la Transició democràtica. Aquella vaga pionera de 1976 reclamava el reconeixement dels drets de reunió, sindicació i vaga en el sector públic; el reconeixement de tota la plantilla real, incloent el personal precaritzat i, sovint, invisibilitzat; així com la transformació de l'ajuntament franquista en un ajuntament democràtic, transparent i al servei de la societat. A partir de fotografies, hemeroteca, gràfics i documents sindicals, entre d'altres, la mostra situa el conflicte municipal de febrer del 1976 dins el context més ampli de la Transició i de les lluites socials per les llibertats democràtiques. L'exposició és una producció de l'Ajuntament de Barcelona, coordinada per la Gerència de Serveis Generals i la Direcció de Serveis del Sistema Municipal d'Arxius.
Comments
Loading comments...
Sign in to join the conversation.