
Exposició 'Barcelona i el cel: globus, aeroplans i fotografia'
Plaça de Pons i Clerch
La voluntat de volar ha estat des de sempre un dels afanys de la humanitat. Des de l'Ícar de la mitologia grega i la màquina voladora de Leonardo da Vinci es va arribar als globus aerostàtics de Montgolfier i al primer vol a Barcelona l'any 1910. La ciutat industrial del moment tenia una creença ferma en l'evolució industrial i en la possibilitat de conquerir l'aire, que es podia observar en el lleure de la societat benestant que programava curses de motocicletes i de cotxes i espectacles de globus aerostàtics i d'aeronautes. L'aparició de l'aeroplà propicià la veritable conquesta del cel de la ciutat fins a depassar el simple espectacle esportiu i esdevenir una eina cartogràfica amb l'aplicació de la fotografia al treball aeri. L'exposició "Barcelona i el cel: globus, aeroplans i fotografia" vol mostrar el recorregut que a la nostra ciutat ha tingut la conquesta del cel urbà, des del primer globus que realitzà fotografies l'any 1888 fins a la consolidació de la tècnica de fotogrametria aèria, alhora que es mostra l'evolució dels camps on es desenvolupava aquest nou mitjà de transport. "Barcelona i el cel: globus, aeroplans i fotografia" es una invitació a descobrir la relació de la ciutat i els seus ciutadans amb el cel.
Comments
Loading comments...
Sign in to join the conversation.