
Exposició 'Joaquim Gomis transatlàntic'
Avinguda de Miramar
El Vestíbul recupera una figura essencial per entendre la història de la Fundació. Abans de ser el seu primer president i un defensor incansable de la cultura moderna, Gomis va viatjar repetidament als Estats Units als anys vint, en un moment de transformació vertiginosa del país. Armat només d'una càmera i d'una intuïció visual extraordinària, va retratar camps de petroli, la indústria del cotó, gratacels emergents i fins i tot els detalls de la coberta del transatlàntic que el portava a l'altra banda de l'oceà. Aquestes imatges, avui icòniques, anticipen sense complexos la Nova Visió i revelen un Gomis jove, autodidacta i radicalment modern.
Comments
Loading comments...
Sign in to join the conversation.