Espectacle "Primera llei de Newton", d'Eu Manzanares

Espectacle "Primera llei de Newton", d'Eu Manzanares

Villarroel

Outdoor & Festivals · BARCELONA · See organizer

Route
Going with friends
Save
Wednesday 1 July → Sunday 2 August03:00 – 03:00
Villarroel08011 BARCELONA

Un institut d'alta complexitat, premiat recentment pel seu projecte educatiu, es veu sacsejat per un conflicte que posa en crisi el seu discurs sobre la igualtat d'oportunitats . A pocs dies del claustre final, es descobreix que l'Izan, un alumne a punt de graduar-se, ha copiat sistemàticament els exàmens d'una assignatura. La tensió augmenta quan la mare de l'Izan es presenta a l'institut per demanar un certificat que garanteixi que el seu fill obtindrà el títol de l'ESO, al mateix temps que l'institut rep la vista d'una jove periodista interessada en la historia d'èxit del centre. La urgència dels mestres, la pressió de la mare del noi i la presència de la jove periodista posarà a tothom contra les cordes. És lícit fer trampes, quan el sistema és injust? O és precisament així que es perpetua la injustícia? Com a autora del text, Eu Manzanares, una dramaturga que vam conèixer al Grec 2023 Festival de Barcelona amb Nessum dorma , però que va debutar en aquesta faceta el 2015 amb Una paret blau-cel . L'any 2019 va estrenar Lo nuestro , premi Teatre Barcelona 2020 al millor text original. El 2020 va obtenir la beca Carme Montoriol de l'Institut de Cultura de Barcelona per El mestre i el mar. L'any 2021 va estrenar al Teatre Lliure l'espectacle Frank i l'any 2022 li va ser concedida una de les beques Barcelona Crea per a l'escriptura d'un nou text. Gràcies a aquesta beca, va estrenar a la Sala Fènix Dopaland , un muntatge sobre desig i societat de consum dirigit per Sergi Pompermayer. Aquest 2026 ha estrenat La conveniència a la Sala Flyhard. Dirigeix el muntatge Nelson Valente, dramaturg i director argentí amb una llarga trajectòria en l'escena catalana. L'any 2023 es va implicar especialment en un projecte de col·laboració del Grec Festival de Barcelona entre autors, autores, directors i directores catalans i de l'Argentina que va donar com a resultat tres muntatges ( La paella dels dijous, Sílvia , amb dramatúrgia i direcció de Valente, i Rovira versus Rodríguez , coescrit i dirigit amb Cristina Clemente) que es van veure en tres sales de proximitat en el marc del projecte "On el teatre batega". Aquesta temporada ha estrenat, per a les T de Teatre, el muntatge Avui no ploraré . Una producció de La Villarroel Amb el suport de l'ICEC - Institut Català de les Empreses Culturals (Generalitat de Catalunya), Ajuntament de Barcelona i l'INAEM - Instituto Nacional de Artes Escénicas y de la Música (Gobierno de España, Ministerio de Cultura). Finançat per Unió Europea Fons Next Generation, Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (Gobierno de España), Next Generation Catalunya (Generalitat de Catalunya). Autoria: Eu Manzanares Direcció: Nelson Valente Interpretació: Lua Amat, Dafnis Balduz, Sara Diego, Rosa Gamiz, Anna Sahun, Max Vilarrasa Escenografia: Paula Bosch Vestuari: Zaida Crespo Il·luminació: Jaume Ventura Espai sonor: David Solans Caracterització: Toni Santos Direcció de producció: Maite Pijuan Producció executiva: Carmen Álvarez Direcció d'oficina tècnica: Moi Cuenca Oficina tècnica: Jordi Farràs Ajudantia de direcció: Sergi Manel Alonso Ajudantia de producció: Sira Castells, Sara López Regidoria: Tilda Espluga Cap tècnic del teatre: Andrés Piza Construcció d'escenografia: Jorba-Miró Estudi-Taller d'escenografia Màrqueting i comunicació: La Villarroel Disseny Gràfic: Focus Reportatge fotogràfic: David Ruano Distribució: Carme Tierz.

Comments

Loading comments...

Sign in to join the conversation.