Espectacle “La Nit del Músic Alt. Un tipus de gènere ambigu”, a càrrec d'Indi Gest i la Banda Municipal de Barcelona

Espectacle “La Nit del Músic Alt. Un tipus de gènere ambigu”, a càrrec d'Indi Gest i la Banda Municipal de Barcelona

Pg Santa Madrona

Outdoor & Festivals · BARCELONA · See organizer

Route
Going with friends
Save
Tuesday 28 July03:00 – 03:00
Pg Santa Madrona08038 BARCELONA

Segona visita al Teatre Grec de La Nit del Músic Alt, una producció del festival Grec i la Banda Municipal de Barcelona que busca els límits del teatre musical. Si ja us ho han explicat, no us ho perdreu i si ja ho heu vist... voldreu repetir! No se sap gairebé res sobre l'artista anònim que va convèncer Sòfocles i Esquil per incorporar música i dansa a les seves obres. Se sap de la seva existència perquè ells l'esmentaven en els seus escrits com a "ψηλός μουσικός" ( Psilós Mousikós ), que significa "l'alt músic". No és clar si amb aquesta denominació es referien al seu rol de director musical o a la seva alçada física. Però no hi ha dubte que ell (o ella) és el fundador de l'anomenat musical, un gènere escènic que neix alhora que la democràcia. Com la democràcia, el musical ha travessat múltiples vicissituds i, com ella, afronta reptes de dimensions colossals. Per això, per segon any consecutiu i per evitar que s'imposi un model únic, un simposi ple de veus autoritzades indagarà sobre l'origen i els límits del gènere, si és que en té. Confrontant idees i repertori, retran homenatge a aquell artista, anònim i alt, que va canviar la història del teatre i, sense voler-ho, de la democràcia. Una nova incursió de la Banda Municipal de Barcelona, dirigida pel mestre José Rafael Pascual-Vilaplana i acompanyant una tria de grans veus, en la programació del Grec. La vam veure a la plaça del Rei en el Grec 1980 i, des d'aleshores, moltes altres vegades; les últimes, el 2016, en un concert de Beethoven al Teatre Grec i en l'edició de 2017, acompanyant un concert simfònic del cantant Santiago Auserón. La Banda, amb més de 130 anys de vida, és una de les formacions més antigues d'Europa en el seu gènere. Va néixer el 1886 i, per tant, el 2026 celebraran 140 anys de vida musical. Fortament implicada en la vida cultural de la ciutat i sempre oberta a experimentar formats nous, és còmplice ideal del Grec Festival de Barcelona. Una coproducció del Grec 2025 Festival de Barcelona, la Banda Municipal de Barcelona i Indi Gest . Cantants/Intèrprets: Antoni Comas, Robert González, Bealia Guerra, Paula Malia, Clàudia Schneider, Jordi Vidal, Cor ARSinNOVA Dramatúrgia: Carles Pedragosa Torres Direcció Banda Municipal de Barcelona: José R. Pascual Vilaplana Direcció escènica: Jordi Oriol Canals, Carles Pedragosa Torres Direcció del Cor ARSinNOVA: Maria Mauri Direcció de moviment: Bealia Guerra Espai escènic: Joan Galí Sanarau Vestuari: Joana Martí Delgado Il·luminació: David Bofarull Armengol Projeccions: Marc Permanyer Conde Producció executiva: Helena Font Barbero Cap tècnic: Albert Glas Regidor: Marc Berraondo Lucchetti Ajudantia d'escenografia i vestuari: Camille Latron Llorens Fotografia: César Fuente Agraïments: La Diminuta. Saleta d'arts, Olivia Basora.

Comments

Loading comments...

Sign in to join the conversation.